22 Haziran 2009

KABAK BAYILDI :)




Efendim düğün filan dedim ya, benim acilen kilo vermem lazım zira bu ara fena şiştim… Bu kış üzerimde epey birikmiş fazlalıklarım vardı, daha sonra üzerine 8 kilo daha eklendi ve ben ay parçası gibi oldum :) 2,5 aydır diyetteyim, yavaş ama çok yavaş veriyorum. En az 10 kilo daha vermem lazım ki düğünlerde istediğim gibi boy gösterebileyim…

Bu arada zeytinyağlı yemeklere dadandım hem sağlıklı hem hafif oluyor, şu karpuzlar da bir güzelleşse daha bir rahatlayacağım, sabah akşam karpuz yerim artık… Acaba diyorum balkondaki saksıya karpuz da mı eksem :)

Neyse bu kabak yemeği biraz uyduruk bir yemek olup, zeytinyağlı kolay imam bayıldının kabaklı şeklidir. Kabağı zeytinyağlı hiç hayal etmemiştim daha önce ama cidden çok lezzetli oluyormuş onu anladım. Şiddetle tavsiye ederim, tarifi şöyle:

Malzemeler:

2 adet tercihen biraz tombulca kabak
1 orta boy soğan
2 sivri biber
8-10 soyulmuş sarmısak
2 orta boy domates
1 tatlı kaşığı toz şeker
1 çay kaşığı tuz
3 yemek kaşığı zeytinyağı
yarım limon

Yapılışı:
Kabakların kabuklarını tamamen soyuyoruz. Yıkadıktan sonra önce enine, daha sonra her bir parçayı boyuna ikiye bölüyoruz. 2 kabaktan toplam 8 parça elde etmiş olacağız. Domateslerin kabuklarını soyup küp küp kesiyoruz ve bir düdüklü tencerenin dibine döşüyoruz. Üzerine salata soğanı gibi yarım ay şeklinde doğranmış soğanı, ince kıyılmış sivri biberleri ve 2-3 parçaya bölünmüş sarımsakları ekliyoruz. Yağını üzerine gezdirip, tuzunu ve şekerine de koyduktan sonra hiç karıştırmadan en üste kabakları diziyoruz. Düdüklünün ağzını kapatıp ateşe koyuyoruz. Buharı çıkıp da düdüğünü kapattığımızda altını kısarak 10 dakika pişiriyoruz. Sürenin sonunda tencerenin altını kapatıp ılınıncaya kadar bekliyoruz. Tencereyi açtıktan sonra, kapaklı bir cam kaba önce kabakları diziyoruz. Ardından tencerede kalan karışıma yarım limonun suyunu ekleyip güzelce harmanlıyoruz. Kabakların ortasını şöyle bir elimizle bastırarak hafifçe yer açıyoruz ve tenceredeki karışımı kevgirle alıp kabakların ortasına yerleştiriyoruz. Sarmısakların düzgün bir şekilde en üstte görünmesine dikkat ediyoruz. Tenceredeki suyu kabakların üzerinde gezdirip, üzerine dere otu serpiyoruz. Buzdolabında soğuyuncaya kadar bekletip, soğuk olarak servis yapıyoruz.

Afiyet olsun…

18 yorum:

Pembe Tatlar dedi ki...

Bende diyetteyim ve sabah akşam sebze meyve yiyorum...
Ellerine sağlık canım:)

gülay dedi ki...

canım ellerine sağlık yemeğin çok nefis görünüyor.. benim annem de zeytin yağlı kabak yemeği yapar bayırlırım.. bir de taze soğanlı yapar çok yakışıyor:)) böyle azimle düğün zamanı kadar istediğin kilolarını verirsin...
sevgilerimle..

mutfaktakizaman dedi ki...

harika bir zeytinyagli olmus canimm tam yaz yemegii..
elelrine saglikk canimm
sevgilerimlee

Betül İnce dedi ki...

Tolunay'cığım,

Hiç de uyduruk değil, enfes bir yaz yemeği olmuş. Ellerine sağlık.

Sevgilerimle.

Özlem Avcı-mutfaktayimm dedi ki...

Sofranız afiyetli, paranız bereketli, kararlarınız isabetli, yuvanız muhabbetli, kalbiniz merhametli, bedeniniz sıhhatli, dualarınız kabul olsun, kandiliniz kutlu olsun. Ellerinize sağlık.

Cafe Gusto dedi ki...

Sanırım en güzel diyet yemeği kabaktır.Üstelik karaciğeri de dinlendirirmiş.Ellerine sağlık..sevgiler..

TAZE NANE dedi ki...

Dertlerimiz kum tanesi kadar küçük,
sevinçlerimiz nisan yağmuru kadar bol olsun.
Bu mübarek geceniz sevapla dolsun. Kandiliniz mübarek olsun.

Chaplin cafe(BURCU) dedi ki...

Ellerine sağlık!Ben de bazen normalde patlıcanla yapılan yemekleri kabakla yaparım.Gayet de güzel oluyor valla.Eminim kabak bayıldın da çok lezzetli olmuştur...
Sevgiler.

NEŞELİ MUTFAK dedi ki...

Merhaba,blog camiasında diyette olmayan yok gibi:)
bende diyetteyim ve bol bol kabak tüketiyorum bol lifli düşük kalorili diye.kabağa dereotu çok farklı bir tat veriyor.
ellerine sağlık
svegiler

SOFRAM dedi ki...

Ellerinize sağlık, zeytinyağlı kabak yemeğiniz çok güzel olmuş, biz de çok severiz,ben biraz haşlanmış nohut ve nar ekşisi de katıyorum, tavsiye ederim çok güzel oluyor, afiyetler olsun size.
Bu arada kandiliniz de mübarek olsun. Sevgiler...

peri dedi ki...

Merhabalar, siz de benim gibi cumartesi yemek, pazar temizlik modelini uygulayanlardanmışsınız:))Allah hepimize kolaylık versin:))Aslında öncelikle kandilinizi kutlamak istedim, ardından ziyaretinize teşekkür etmek ve hiç denemediğim şekliyle kabak bayıldıyı akşam denemek üzere tarifini almak üzere blogunuza misafir oldum.
Parfe konusununa gelince yapacağınız en kolay ve serin tatlı olacağına eminim:))
Görüşmek üzere
Sevgilerr..

Tijen dedi ki...

Aynı dertten muzdaribiz Tolunay'cığım ama sonu güzel gelecek, ne güzel! (Bu ara Mehtap'ın sitesine bir bakın derim, meyve porsiyonlarını vermiş, onu da bol bol yememek, yerken de yanında bir şeyler yemek gerekir diyor Mehtap, bir kaç ceviz veya badem, bir kaç kaşık yoğurt, bir galeta veya bir iki bisküvi)

Şeker Mutfak-Asia Asiye Aksakal dedi ki...

Bu nasıl bir anlatım tolunaycım :) imrendim wallahi :)Bende Akşam diyete başlıyorum sabah bozuyorum :) Bu harika anlatımla gün ortasında diyete başlayasım geldi, böyle diyete can kurban :)

Ben sana ahududu getiririm hayatım yeterki sen iste ve brunchlara gel. Çok kolay o, operasyonla parçalarız biz onu :))))

Baharcicegi dedi ki...

yazin sicakliginda hafif saglikli bir yemek olmus görüntüsü harika ellerine saglik
kandilini kutlar dualarin kabul olmasini dilerim canim

kristalkelebek(aslı) dedi ki...

İŞte bu tam benlik bir yemek; hafif ve lezzetli.
Ellerine sağlık canım.
SevgileR:).
aslı

keskinli dedi ki...

canim selam
benimde fazlaliklardan kurtulmam
lazim ne yapsam olmuyor ee pasta börek derken aldik alacagimizi
neyse kabak bayildi enfes ellerine saglik sevgiler canim

Unknown dedi ki...

Süper olmuş canım ellerine sağlık ben kayığı hep kıymalı yaptım.Zey
tinyağlıda yapamalıyım kocaman sevgiler...

e.esma.albayrak dedi ki...

harika bir yaz yemeği hafif ve lezzetli.Ellerinize sağlık.sevgiler...