16 Aralık 2007

EV BAKLAVASI


İnanılır gibi değil ama ben baklava yaptım! Ne zamandır öğrenmek istiyordum, genelde bayramlarda tatlı olarak şekerpare gibi tatlılar yapıyordum. Tabii şekerpare de çok güzel bir tatlı ama bayram için çok uygun değil. Bilirsiniz bayramlarda şöyle ağır oturaklı tatlılar yapılırdı bizim büyüdüğümüz evlerde... Bu hafta sonu bebek telaşı nedeniyle Berna ve Güler Ablam bizde kalıyorlardı, bana baklava yapmayı öğretir misin, dedim o da kabul etti. Düşündüğümden daha kolaymış, saatlerce uğraştıktan sonra ortaya nefis bir baklava çıktı. Son zamanlarda aştım mı ne... Eşim şok geçirdi! Çok mutluyum artık ben de bayramlarda baklava açacağım. Teşekkür ederim Güler Abla! Bu tarifi aslında arefe günü yayınlayacaktım ama belki denemek isteyen olur diye bugünden yayınlıyorum. Ben tarifi 2 misli yaptım yaklaşık 2 büyük tepsi baklava çıktı. Bana, anneanneme, Nezahat'a ve Berna'ya da yarımşar tepsi düştü. Ama sizin 2 tepsi baklavaya ihtiyacınız yoktur sanırım:) O yüzden burada normal tarifin yarısını vereceğim.

Son kiii, üç dört!

Tarif geldiiiii....



Malzemeler:


Hamuru için
1/2 su bardağı su
1/2 su bardağı süt
1/2 su bardağı sıvı yağ
1 yemek kaşığı yoğurt
1 yumurta
1/2 tatlı kaşığı tuz
1 tatlı kaşığı şeker
1/2 paket kabartma tozu
Aldığı kadar un


İçi için
1 su bardağı iri dövülmüş ceviz


Üzerine
2 su bardağı sıvı yağ
1 yemek kaşığı tereyağ


Şerbeti
3 su bardağı toz şeker
2,5 su bardağı su
1 tatlı kaşığı limon suyu


Açmak için

1/2 kg nişasta

Yapılışı:

Tüm hamur malzemelerini yoğurup kulak memesinden biraz daha yumuşak bir hamur elde ediyoruz. Üzerini temiz bir bezle örtüp bir kenarda 2 dakika kadar dinlendiriyoruz.

Dinlendirdiğimiz hamurları cevizden daha küçük olacak şekilde 40 adet minik bezeye ayırıyoruz.


İlk yuvarladığımız bezeden başlayarak 10 adet bezeyi alıyoruz ve teker teker 13-15 cm çapında açmaya başlıyoruz. Bezeleri açarken kesinlikle un değil sadece nişasta kullanıyoruz. Açtığımız 10 adet hamuru aralarına bol nişasta serperek üst üste diziyoruz. Nişastaları serpikten sonra elimizi üzerinde hiç gezdirmiyoruz. Üst üste dizdiğimiz hamurları 50cm çapına ulaşıncaya kadar merdane yardımıyla her tarafı aynı incelikte olacak şekilde açıyoruz.

Resimdeki benim ellerim tanıştırayım... :)

Böylece ilk katımızı elde edeceğiz, ilk katı tepsiye yerleştiriyoruz.

Not: tepside 40 kat hamur olacaktır. Bunları onarlı gruplar halinde açtığımızda 4 kat hamur elde edeceğiz.

İkinci on katı da aynı şekilde açarak tepsiye diziyoruz ve bu işlem sonrasında dövülmüş cevizin yarısını üzerine serpiyoruz.

Sonra diğer 2 katı da onarlı gruplar halinde aynı şekilde açarak ilk tepsiyi tamamlıyoruz. İkinci tepsiye de aynı işlemi uyguluyoruz.

Baklavaları alengirli :) şekiller vererek kesiyoruz.

Bir kapta 2 bardak sıvı yağ ve 1 yemek kaşığı tereyağı eritip fokurdamaya başladıktan sonra 5-10 dakika kaynatıyoruz. Kaynayan yağı kepçeyle hamurun her tarafına döküyoruz. Burada önemli olan yağın iyice kaynatılmasıdır, öyle ki hamura döktüğünüzde cızzz! diye ses çıkması lazım. Denemek için önce yemek kaşığı ile biraz yağı hamura döküp cızırdamaya başlayıp başlamadığını kontrol ediyoruz. Eğer cızırdamadıysa Güler Ablamın çatık kaşlarıyla karşılaşıyor ve yağı kaynatmaya devam ediyoruz.

Yağı tepsinin her tarafına paylaştırıp, fırına sürüyoruz. Benimkiler 200 derece fırının fanlı ayarında 60-65 dakikada kızardılar...

Fırından çıkardığımız baklavalar için 2 seçeneğimiz var. İstersek şerbeti hazırlayıp dökebiliriz, ya da benim gibi baklavayı 2-3 gün önceden pişirip şerbeti kullanmadan 1 gece önce de dökebiliriz. Şerbeti hemen dökeceksek tarif aşağıda:

Su ve şekeri kaynatıp, limon suyunu da ekliyoruz. Ateşten alıp sıcak hamurun üzerine ılık halde döküyoruz ve bir gece bekletiyoruz.

Şerbeti sonra dökeceksek soğuk hamura sıcağa yakın ılık şerbeti döküyoruz ve yine bir gece çekmesini bekliyoruz.

İşte hepsi bu...

Afiyet olsun.

11 yorum:

www.illedeyemek.com dedi ki...

elinize sağlık nefis olmuş,sevgiler,Hilal...

Adsız dedi ki...

Baklava harika olmus,ellerinize saglik.

NiNo dedi ki...

blog mansetten geldim ben seni yerim :DDDD

ellerine saglik nefis olmus

Adsız dedi ki...

Merhaba,

Baklakava muhteşem ötesi görünüyor. Biraz uğraştırıcı olmasına karşın sonuç harika ellerinize sağlık. Banada beklerim.

Özlem'den Sevgiler...

Baharcicegi dedi ki...

baklava acmasi ugrastirir ama serbetini döküp tazecik kitir kitir yiyince zahmete degmis elinize saglik.
bayramda misafirlerinizle büyük bir gururla ikram edin.
Sicacik bir hafta dilerim

Mutfaknotlari dedi ki...

eline sağlık azmin elinden ne kurtulmuşki bence harika görünen bi baklava olmuş
bayram tatlısımı yoksa bende yarın akşam yapmayı düşünüyorum .bakalım nasıl olacak
bu arada şu dinlediğiniz müzikler gözüme iliştide bende çok severim.neşetertaşın o kendine özgü şivesine bayılırım zaten
kıraçve funda ararın sesleri ve yorumları harika
pcdede musaeroğlu ve o.hakalmazın eserleri dolu .ben kendime nekarışık çeşitli müzik dinliyorum derdim sizi görünce sevindim
sevgilerimle bende beklerim

Adsız dedi ki...

Öğlen yemeğinden sonra 1-2 dilim alabilir miyim ?

Ellerine sağlık..Çıtır çıtır çok lezzetli görünüyor.

Sevgiler

uygarimizlahayat dedi ki...

Maşallah,maşallah bayram öncesi harika tatlı olmuş, yorulmuşsunuzdur mutlaka ama değmiş, ellerinize sağlık...Şimdiden baklava tadında iyi bayrmlar :)))

Aynur dedi ki...

Bayramlar, insanlar arasındaki karşılıklı sevgi ve saygının

perçinlendiği günlerdir. Bayramlar, insanların birbirleriyle

olan dargınlıklarını unuttukları, barıştıkları, kardeşçe

kucaklaştıkları günlerdir. Bayramlar,milli ve dini duyguların,

inançların, örf ve adetlerin uygulanıp sergilendiği, bir

toplumda millet olma şuurunun şekillendiği, kuvvetlendiği

günlerdir. Hep bir arada, sevgi dolu ve huzurlu nice bayramlar

geçirmek dileğiyle, Kurban Bayramınız kutlu olsun!


www.aynurdantarifler.blogspot.com

NiNo dedi ki...

bayaramimiz kutlu olsun

Adsız dedi ki...

canim ellerine saglik masallah sen yapabilmisin baklava
ben daha oralara gelemedim:((

yiyen herkeze afiyet olsun
bayramin mubarek olsun
sevgiler

www.yenitadlar.blogcu.com