05 Ocak 2008

KAPUSKA


Yahu nedir bu erkeklerin kapuskayla alıp veremediği... Hayatımda kapuska yiyen bir tek erkek gördüm o da Yıldırım (aşkım benim). Onun dışında kapuska adını duyan erkeklerin hepsi aynı tepkiyi veriyor:

-Iğğğyy kapuska mı hiç sevmem!

-Askerde hep yaparlardı!

-Ne anlıyorsunuz şu kapuskadan?

E ben bayılırım valla. Hele bol salçalı kıymalı ve de bol acılı olursa... Eve lahana girsin ertesi gün bizde kapuska pişer. Bunu da geçen hafta yapmıştım. Düşük kalorili, faydaları saymakla bitmez ve kanserin en baş düşmanlarından biri olan lahananın çok sevdiğim bir yemeğidir kapuska. Ay bak yine canım çekti tarifi yazayım da şu yeni aldığım lahanadan yapayım biraz.


Malzemeler:


1/4 orta boy lahana
100 gr. kıyma
1 orta boy soğan
4 yemek kaşığı salça
Acı pul biber

Yapılışı:

Lahanaları yıkayıp doğruyoruz. Tencerede soğan ve kıymayı kavurup salça ve lahanaları ekliyoruz. Çok az su (mesela yarım su bardağı) ekleyip tuzunu da koyduktan sonra ağzını kapatıp kısık ateşte pişmeye bırakıyoruz. Aslında en güzel düdüklüde oluyor ama benim düdüklü sizlere ömür :( , o yüzden tencereye talim... Piştikten sonra bol pul biberle süsleyip acı acı yiyoruz. Mmmm nefis!

Afiyet olsun.

5 yorum:

Adsız dedi ki...

Ben de severim kapuskayı. Ama evde yapamıyorum. Çünkü evin iki gün koktuğunu söyleyen ve kapuskadan nefret eden bir eşim var..

Ellerinize sağlık.

Bu sırada aşağıdaki gllaç bana göz kırpıyor.. :)

Sıcacık sevgiler.
www.misssgibi.com

Adsız dedi ki...

Valla yaptın ve yana yana yedik. Çok biber koymuştumda yandı yav

Sonay Metin dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Sonay Metin dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Sonay Metin dedi ki...

Ablacım, neden benim kapuskaya olan aşkımı gözardı ediyorsun!!
Acaba bana hiç kapuska yapmadın da ondan mı nasıl iştahlı iştahlı yediğimi hatırlamıyorsun??
Eğer öyleyse kısa zaman sonra bunu telafi edebilmeyi umuyorum..
Harika olacağına eminim.. En az diğerleri kadar hem de..

Elinden yediğim yemekler yüzünden parmaklarım kısaldı ;)