29 Ekim 2007

ŞEKERPARE














Şekerpareyi en küçük görümcem (bende dört görümce var) Nezahat yıllar önce yapıp bize getirmişti. Tabi bayıldık yerken... Hiç vakit kaybetmeyip tarifini almış ve her fırsat bulduğumda yapmaya başlamıştım. O kadar uzun zamandır yapıyorum ve öyle özdeşleşmişim ki tarifin asıl kaynağını kendim zannetmeye başladım. Bu tarif arkadaşlarım arasında epey yaygınlaştı, hatta sevgili arkadaşım Efser'le taa Amerika'lara bile gitti. Neyse fazla uzatmıyayım da tarife geçeyim bir an önce...

Malzemeler:
4 yumurta
5 yemek kaşığı pudra şekeri
3 su bardağı un
1 paket yumuşak margarin
1 limon kabuğu rendesi
1 paket vanilya
1 paket hamur kabartma tozu
Fındık

Şerbeti için:
3 su bardağı toz şeker
3 su bardağı su
1-2 damla limon suyu

Yapılışı:
Tatlıyı yaparken dikkat edilecek husus şerbetin önceden hazırlanmış ve soğutulmuş olmasıdır. Öncelikle şerbeti hazırlamak için tencereye su ve toz şekeri koyup kaynatıyoruz. Kaynayan şerbetin üzerine 1-2 damla limon suyu damlatıyoruz. Altını kapatıp soğumaya bırakıyoruz.

Yumurtaların sarıları ve aklarını ayırıyoruz. Yumuşak margarin ile pudra şekerini ve yumurta sarılarını yoğuruyoruz. Limon kabuğu, un, hamur kabartma tozu ve vanilyayı da ekleyerek yoğurmaya devam ediyoruz. Tamamen pürüzsüz bir doku oluşunca ceviz büyüklüğünde parçalar kopararak yoğuruyoruz.

Kopardığımız parçaların üzerine fındıkları yerleştirerek üst kısımlarını yumurta akına batırarak tepsiye diziyoruz.







Veya benim fındık bulamadığım zamanlarda yaptığım gibi üzerlerine ceviz de yerleştirebiliriz.







Tepsiye dizdiğimiz hamurları fırına sürüp 200 derecede üzeri altın sarısı renk alıncaya kadar (yaklaşık 30 dakika) pişiriyoruz.

Fırından çıkardığımız şekerparelerin üzerine şerbeti gezdiriyoruz. (Hamur sıcak şerbet soğuk). Kalan sosu tepsiye boca ediyoruz.






Şekerpareleri şerbetini çekmesi için bir kenarda dinlendiriyoruz.







Soğuduktan sonra tatlımız hazırdır.

Afiyet olsun.

2 yorum:

berna dedi ki...

ben dün akşam tatlından tarife uygun bir biçimde yaptım ve harika oldu,tarife göre yaptım eksik veya fazla olmadan.edizle vedat abide bizdelerdi çok beğendiler.herkese tavsiye ederim mutlaka deneyiniz gerçekten çok güzel bir tatlı oluyooo.başka pasta tariflerinide bekliyoruz.

Adsız dedi ki...

Gercekten nefis bir tarif. Arkadaslarla toplu halde birseyler yapacagimiz zaman herkes `Efser sekerpare yapsin` diyor. Tarifini taaa buralara getirmekle cok iyi yapmisim. Tesekkurler canim arkadasim...