19 Ekim 2007

İKİ RENKLİ KEK















Ben yıllarca bana çok kuru geldiği için kek yemedim. Çok yakın bir arkadaşımda -ki ben ona kek profesörü diyorum- bu keki yedikten sonra ben de evde kek yapmaya ve yemeye başladım. Arkadaşımın eşi ve çocukları çok sevdikleri için evinde kek hiç eksik olmaz, biter bitmez hemen tekrar yapılır. Bu yüzden evinde her çeşit keki bulmanız mümkündür. Bugüne kadar tattığım kekler arasındaki en lezzetli kek tarifi olduğuna inanıyorum, onun için de yaklaşık 10 yıldır bu tariften hiç şaşmadım. Canım arkadaşım Saliha’ya beni kekle barıştırdığı için çok teşekkür ediyorum.

Tarifte verilen kakao yerine 1 kase üzüm ve ceviz ile üzümlü-cevizli kek, rendelenmiş bir portakal kabuğu ile de portakallısını yapabilirsiniz. Ben bazen tarçın ve cevizle de yapıyorum güzel oluyor. Umarım denedikten sonra sizler de beğenirsiniz.

Mazemeler:
1 su bardağı yoğurt
¾ su bardağı sıvı yağ
1,5 su bardağı toz şeker
3 yumurta
2 yemek kaşığı kakao
1 yemek kaşığı hindistan cevizi
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
2 su bardağı un

Yapılışı:
· Kek yapmaya başlamadan önce kek kalıbını fırça yardımı ile yağlıyoruz.
· Yağladığımız kaba ince bir katman halinde her tarafına yayılacak şekilde un serpiyoruz. Kalıbı silkeleyerek unun fazlasını alıyoruz.
· Yağlayıp unladığımız kek kalıbını buzluğa kaldırıyoruz.
· Derince bir kapta yumurtaları ve toz şekeri mikserle çırptıktan sonra sıvı yağ, yoğurt ve vanilyayı da ekleyerek çırpmaya devam ediyoruz.
· Un, vanilya, kabartma tozu ve hindistan cevizini başka bir kapta karıştırıp, bunları da ekleyip iyice çırpıyoruz.
· Kek kalıbını buzdolabından çıkarıp kek hamurunun yarısını kalıba döküyoruz.
· Kalan hamura kakaoyu ekleyerek iyice karıştırıyor ve kek kalıbına bu karışımı da döküyoruz.
· Keki fırının orta bölmesine yerleştirerek 150 derecede 50-60 dakika pişiriyoruz.
· Pişen keki fırından çıkardıktan sonra üzerini temiz bir bezle örtüyor ve oda sıcaklığında soğuyana kadar bekletiyoruz.
· Soğuduktan sonra servis tabağına alıp servis yapabiliriz.






· Dilerseniz kekleri daha sonra yemek üzere buzdolabı poşetlerine koyarak buzlukta uzun süre saklayabilirsiniz.

Afiyet olsun.

2 yorum:

Unknown dedi ki...

ben bu kekten yedimmm, sonra tarifinin peşinde koştum:)
eline sağlık tolunay..

Sonay Metin dedi ki...

Ben de bir hafta sonra yemiş olmama rağmen hala enfesti..

Yorucu bir yolculuğun ardından, kahvaltı masasında ablamla karşılıklı çaylarımızı içerken yaptığımız sohbete "iki renkli" bir tat daha kattı ;)

Ellerin dert görmeye ;)