14 Ekim 2007

KIŞLIK DOMATES KONSERVESİ


Evet biraz geç oldu biliyorum, domatesler hem pahalandı hem de azaldı ama yine de yapmak isteyip de henüz denemeyenler olursa diye son anda yayınlamaya karar verdim.


Yapılışı:
Ben bu sefer 10 kg domatesten yaptım 1 kg dan 1 standart kavanoz domates çıkıyor. Domatesleri blenderdan geçirip büyükçe bir tencereye koydum. 2-3 tatlı kaşığı tuzu ekleyip kaynamaya bıraktım. Kaynadıktan sonra 1 saat kadar kısık ateşte pişirip sıcak olarak kavanozlara doldurdum ve ağzını sıkıca kapattım. Düz bir zemine ve tercihen mutfakta fazla kullanılmayan bir köşeye bir bez sererek kavanozları ters çevirdim. Bu şekilde hiç kıpırdatmadan 2 gün bekletip hepsini rafa kaldırdım. Kapağını açmadığınız sürece bozdolabında sakalamanıza gerek yok ama kapağını açınca mutlaka dolaba kaldırmak gerekiyor. Afiyet olsun.



6 yorum:

Adsız dedi ki...

Merhaba, nefis olmuş konserveniz. bende küçük poşetlere doldurup buzluğa atıyorum. Kışın çıkarıp çıkarıp kullanıyorum çok rahat oluyor.

ellerinize sağlık.

Bu sırada her yeni yazı eklediğinizde blog manşete yazı başlıklarınızı girerseniz diğer blogcular sizden haberdar olur. :) bilginize.. Blog manşet www.misssgibi.com adresinde :)

Adsız dedi ki...

Yengee bundan salata olabilirmi??

seyabb dedi ki...

bende yaptım ama balkonda güneşe maruz kalıyor.Acaba zararı olurmu.Serin yerdemi muhafaza etmek gerekir.

Adsız dedi ki...

Merhaba, ben de denemek için 4 kavanoz yaptim. Ancak bazi yerlerde kapaklarin tutup tutmadigini kontrol edin yaziyor. Nasil anlasiliyor tuttugu acaba? Kapaklari kapali ama acaba vakumlandi mi bilemiyorum. Yardimci olur musunuz?

pasta caddesi dedi ki...

Kapakları ters çevirdiğinizde ertesi gün sızıntı gozleniyorsa tutmamış demektir. Sicakken sıkıca kapatılması gerekiyor. Ayrıca kapaklar kaynatilmali. Kolay gelsin .

Adsız dedi ki...

Eger kapaklar sizinti yapmissa ne yapmaliyizz acilllllllll