29 Ekim 2007

SÜTLÜ BULGUR ÇORBASI














Aslında oldum olası bulgurla yapılan çorbaları sevmezdim. Bu çorbayı görümcelerim gayet başarı ile yapar, özellikle de Güler Ablam... Uzun süre tadına bakmayı bile reddettiğim sütlü bulgur çorbasını ilk yediğimde bayıldım ve o gün bu gündür (çok uzun zaman olmadı yaklaşık 2 aydır) nerdeyse her tavuk haşladığımda yapıyorum. Demek ki neymiş; yemek konusunda ön yargılı olmamak lazımmış... Yapımı çok basit, son derece besleyici ve inanılmaz lezzetli. Eğer evde hazırda tavuk suyunuz varsa en fazla 15-20 dakika içinde hazır oluyor. Tavuk suyu yok, et suyunuz varsa o da çok lezzetli oluyor. Denemek isteyenlere duyurulur.

Malzemeler:

1/2 su bardağı köftelik bulgur
1 su bardağı süt
1 lt. tavuk suyu
Tuz
1-2 yemek kaşığı yağ
1 çay kaşığı dolusu kırmızı toz biber



Yapılışı:
Tavuk suyunu kaynatıp içine bulguru atıyoruz. Bulgur iyice pişip yeterince şiştikten sonra tuzunu atıp üzerine sütü ekliyoruz. 1 dakika kadar kaynatmaya devam ediyoruz. Aslında orijinalinde yok ama siz üzerine tercihe göre yağda yakılmış kırmızı toz biber veya nane ekleyerek servis yapabilirsiniz. Ben sadece yağ+kırmızı biberle süslüyorum.



Afiyet olsun.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Ellerine sağlık harika görünüyor. Ulusumuzun vazgeçilmez bulguru bir hayli yemekte kullanırız ancak bana göre hazmı en kolay yemeğide çorbasıdır. Hazır çorbalardan sonra unutulmaya yüztutmuş geleneksel çorbayı tekrar tariflere taşıyarak hatırlattığınız için binlerce teşekürler.