15 Ekim 2007

SEBZELİ TAVUK GRATEN














Malzemeler:
(8 kişilik)
500 gr. tavuk göğsü (bonfile)
2 adet kabak
2 adet havuç
2 orta boy soğan
2 yemek kaşığı un
1,5 su bardağı süt
1 bardak rendelenmiş kaşar peyniri

Yapılışı:
Tavuğu haşlayın ve kuşbaşı büyüklüğünde parçalara ayırıp dikdörtgen bir borcama yayın. Üzerine biraz tuz serpelim.


Soğanı ve havucu doğrayarak rengi dönene kadar yağda kavurun. Üzerine iri doğranmış kabağı da ekleyerek yine yağda biraz çevirdikten sonra tuzunu ekleyip, borcama yaydığınız tavukların üzerine onları da yayın.

Unu 1-2 yemek kaşığı yağda rengi sararana kadar kavurup üzerine soğuk sütü dökün. Süt hemen fokurdamaya başlayacaktır. Topaklanmaması için karıştırmaya devam edin ve kaynayıp kalın bir sos haline gelince tuzunu ekleyip ocaktan alın. Diğer malzemelerin üzerine onu da döküp güzelce yayın.

Ben bu sefer yarım ölçü yaptım 4 kişilik oldu

En üste kaşar peynirleri döşeyip fırına sürün.
200 derece fırında üzeri iyice kızarana kadar (30 dk.) pişirin ve sıcak sıcak servis yapın. Afiyet olsun.

2 yorum:

cemil dedi ki...

ben yemedim ama güzel olduğuna eminim yapında yiyekk

berna dedi ki...

ben sebzeli tavuk gratende yedim çok hoşuma gitti gerçekten harika en kısa zamanda bende deneyeceğim.çok güzel görünüyo ellerine sağlık tolunay abla...